Congee

Może śniadanie po wietnamsku? Na Vill’s Ethno Atlas pożywny, prosty przepis na ryżowe Congee z indykiem i imbirem. Ta orientalna kremowa potrawa na pewno będzie świetną alternatywą dla porannej owsianki.

Fot.  ze strony Sugar & Everything Nice

Congee to doskonałe azjatyckie danie na początek dnia. Jest kremowe, lekko słone, gęste jak owsianka i przede wszystkim bardzo pożywne. Dlatego świetnie nadaje się na chłodniejsze dni.

Składniki (6 porcji):

  • 9 szklanek wody
  • 1 szklanka surowego długoziarnistego ryżu
  • 2 małe łyżeczki soli
  • 0,5 kg piersi z indyka (można go też zastąpić kurczakiem)
  • 60 g obranego świeżego imbiru
  • posiekane zielone cebulki
  • zmielona świeża pietruszka
  • sos sojowy

Przygotowanie:

  1. Ibir podziel na połowę. Jedną z części pozostaw w całości, drugą zaś, tak jak indyka lub kurczaka pokrój w cienkie paski.
  2. Ryż, mięso i duży kawałek imbiru wrzuć do garnka. Wymieszaj z wodą i dopraw solą. Przez 1,5 h gotuj  na średnim ogniu pod przykryciem od czasu do czasu mieszając. Zanim zdejmiesz garnek z ognia upewnij się, że potrawa ma kremową konsystencję.
  3. Usuń z garnka gotowany imbir. W zamian możesz dodać paski świeżego.
  4. Według uznania dopraw zieloną cebulką, pietruszką i sosem sojowym.

Podawanie:

Ryżowe Congee należy jeść na ciepło w małych miseczkach.